Consilierii afacerilor de familie


Esti pe pagina:

Consilierii afacerilor de familie

Postat in categoria Credinta

Consilierii afacerilor de familie

 

MISIUNEA emisiunii Afaceri de Familie este să arate că afacerile sunt un dar de la Dumnezeu.

 

SCOP
 

Să ajute conducătorii afacerilor de familie care vor să-şi îmbunătăţească performanţa şi să-şi menţină succesul în afaceri.

 

Să adauge valoare liderilor ca arhitecţi care crează moşteniri de afaceri, de familie sau succesul comunităţii.

 

Să dezvolte o cultură a afacerilor care să încurajeze gândirea, să promoveze experimentarea şi să acţioneze ca tot ce este mai bun să devină realitate.

 

Să construiască idei de afaceri solide promovând valorile clientilor, familiei sau societăţii,

 

Să promoveze alianţe strategice care să acţioneze resurse pretioase şi avantaje competitive curente într-un mod inovativ pentru ascultători.

 

Să cerceteze şi să educe valorile de baza ale ideilor de lideri şi afaceri de familie care să aibă aplicabilitate şi potential pentru rezultate pozitive in afacerile ascultătorilor.

 

Expertiza este adusa in familie prin consultanti profesionisti care dezvolta programe si strategii in jurul activitatii de baza a familiei, fie ca aceasta este la prima sau la a 10 generatie.  Comunicarea este bazata pe incurajarea membrilor familiei sa invete unii de la ceilalti pentru a intelege taine afacerii dar si sa comunice apartenenta la grup.  Afacerea de familie se bazeaza pe transformarea individului care invata traditii, care dezvolta nise de piata, care actioneaza sa dezvolte puncte de lucru cu sprijinul familiei.  Modelul afacerii de familie se bazeaza pe responsabilizarea individului intr-o conjuctura care se bazeaza pe valorile familiei.  Familiile dezvolta afacerile investind in urmasi prin programe specifice, prin proiecte, prin cercetarea pietei, finantand diferite activitati care dezvolta abilitatile necesare cresterii economice a familiei.

 

Membrii familiei absorba cunostintele si aptitudinile de care are nevoie afacerea, in timp si cu participarea de la o varsta frageda, intr-un proces care faciliteaza practicarea si cunoasterea.  Membrii familiei absorba diferite aspecte, cunostintele si abilitatile necesare in afacere ca o a doua natura, intr-o tehnica mai mult colaborativa care aduce suflu nou afacerii.  Intreaga afacere este de fapt laboratorul in care urmatoarea generatie studiaza, isi dezvolta oportunitatile de a invata, lucrand direct cu profesionisti in anumite etape ale procesului de productie si primind intrebari precise curiozitatii infantile.  Tinerii instruiti in afacerile de familie sunt specialisti de la o varsta foarte frageda, anumite cunostinte fiind cu ei de mici, ca o a doua natura, fiind imbinate atat cunostintele dure de afaceri cat si elementele senzitive din viata de familie, de multe ori rezolvarea constand intr-o decizie care nu are legatura directa cu afacerea.

 

Procesul de instruire transforma elevul sa invete de la ceilalti, din experienta altora, sa participe activ pentru descoperirea unor solutii noi, dezvoltand abilitati noi.  Ceea ce gasim la afacerile de familie este integritate si angajament bazate pe norme si standarde de servire profesionale, pentru ca aici se dezvolta relatiile in care beneficiaza participantii la afacere.  Afacerile de familie au un simt foarte ridicat bazat pe educare si dezvoltare profesionala.

 

Afacerile de familie reprezinta mostenirea si traditia in care experienta trecutului este la baza promisiunii viitorului. Acesta este un concept biblic ce stă la baza unor valori de familie puternice si analizand 1 Corinteni 4:14 il vedem pe Pavel ca parinte al bisericii din Corint si membrii bisericii din Corint ca fiind copiii lui pe care ii sfatuieste, el exprimand forţa catalizatoare a fiecărui tată pentru copii lui în 2 Corinteni 12:14 : “nu copiii sunt datori să agonisească pentru părinţii lor ci părinţii pentru copiii lor”.

 

Afacerile de familie apeleaza deseori la profesiile liberale pentru ca aceste organizatii au o structura care nu permite un set complet de specialisti.  Structura de personal dintr-o societate mare permite angajarea tuturor tipurilor de experti care sa faca fata diferitelor probleme cu care se confrunta organizatia.  Structura redusa de personal creaza cerinta de a apela la sfatul diferitilor experti din afara afacerii pentru rezolvarea problemelor iesite din parametrii normali cu care se confrunta conducatorul afacerii. 

 

SFATUITORII, reprezinta grupul de specialisti catre care se indreapta de regula, conducatorul unei afaceri.  In mod normal ei sunt Contabilul, Avocatul, Notarul, Evaluatorul, Bancherul, Consultantul de Afaceri, Asiguratorul, Specialistul de dezvoltare organizationala, dar mai pot include multe alte categorii precum arhitectul, inginerul, etc. 

 

De exemplu: Contabilul are rolul de a pregati declatiile fiscale si de a planifica plata taxelor si impozitelor.  El mentine contabilitatea sau organizeaza si interpreteaza declaratiile financiare, imbunatateste administrarea financiara, ajuta la dezvoltarea sistemelor de raportare.  Sprijina ceilalti consilieri cu transferul afacerii si succesiunea in familie.

 

Colaborarea intre sfatuitori

 

In ziua de azi afacerile de familie au nevoie de informatii coordonate in tranzactiile complexe si trebuie sa inteleaga rolulul consilierilor, pentru a-i putea folosi in consiliile de administratie sau ca experti.  Administratorul, proprietarul sau conducatorul afacerii de familie trebuie sa invete sa-si construiasca o echipa din profesionisti cu care sa lucreze.  Un ghid pentru folosirea consilierilor si formarea lucrului in echipa poate fi rezumat la:

 

Provocari

 

Recunoaste problemele si oportunitatile care sunt asociate cu dezvoltarea cerintelor unice ale afacerilor de familie.  Intelege sistemul de valori, baza fundamentala, comunicarea si tinta lor.  Apreciaza stagiile diferite ale dezvoltarii afacerilor de familie.

  1. Afacerea operata de si in proprietatea persoanei care detine si  managementul
  2. Parteneriatul sau mai multi membri de familie
  3. Dinastia sau control in mana unei familii cu multi actionari
  4. Trustul sau  Fundatia

 

Lideri

 

Intelege tipurile de lideri. Apreciaza presiunea exercitata asupra primei generatii de lideri antreprenori care in general sunt construiti ca urmare a unei schimbari radicale.  Acesti lideri au in general cea mai mare nevoie de ajutor si sunt de obicei izolati de presiunea activitatii, viziunea tip tunel, in care nu pot vedea oportunitatile din afara tunelului, izolarea personala sau lipsa de incredere.  Acesti oameni isi cunosc foarte bine operatiunile dar duc lipsa de celelalte abilitati legate de afaceri.  Pentru acesti oameni este necesar sa le prezinti faptul ca afacerea trebuie continuata de urmatoarea generatie, pe care au responsabilitatea sa o pregateasca, sa stabileasca credibilitate cu afacerea si familia si sa dezvolte compania catre noi nivele de crestere, de servicii si sofisticare.

 

Afacerile de familie raman in general flexibile si deschise talentelor unice si contributiilor liderilor familiei si afacerii, angajatilor dar si ai celorlalti membrii ai familiei sau consultanti.  Dezvoltarea unei viziuni comune dar si ale unor scopuri agreate poate intarii participantii in afacerile de familie si sa-i elibereze sa rezolve problemele intr-un mod creativ, mergand simultan catre un succes sustinut atat in afacere cat si in dezvoltare intergenerationala.  Aceasta comunicare reprezinta arta de a asculta flexibil si a invata impreuna succesul.

                                                                                                                     

Modelarea talentului intr-o afacere de familie dezvolta si mentine relatii de lucru pozitive, productive si colaborative Liderii afacerilor de familie construiesc modele de urmat in afacere care cladesc relatii cu alte afacerii, in familie, sau cu potentiali parteneri strategici. Colaborarea este o provocare pentru toti cei vizati.  Formarea unei retele se dezvolta plecand de la construirea unor legaturi in care colaborarea de zi cu zi se transforma comunicare solida.

 

 

Daniel S. Udrescu este expert contabil, auditor si consultant pentru afacerile de familie. S-a specializat in a ajuta afacerile de familie, liderii corporativi si consilierii acestora in afaceri, in problemele legate de relatia afaceri si familie, dar si in provocarile proprietarilor acestor afaceri. Firma sa asigura evaluari amanuntite pentru afacerile de familie si societati comerciale, planificare strategica si de succesiune, precum si consultanta pentru a formula atingerea tintelor personale si de afaceri.  Daniel S. Udrescu adauga la fiecare proiect peste 20 de ani de experienta in sistemul afacerilor de familie, administrarea afacerilor si strategie.  Pentru mai multe informatii si asistenta scrietine la Highmark Seminarii, Str. Rozelor nr 10, Corbeanca, Ilfov sau pe posta electronica la daniel@udrescu.ro.